6041551604 |
Explorem l'aprenentatge basat en projectes |
2021-2022 |
Assessorament. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
14/10/2021 - 25/5/2022 (20 hores) de h a h |
|
INS Ciutat de Balaguer |
|
c. Urgell, 94 (Balaguer)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Noguera
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Transferència a l'equip docent del centre dels continguts i metodologies treballats en el desenvolupament del projecte GEP.
* Iniciar-se en la metodologia ABP-PBL (Project Base Learning) en cada matèria impartida en el centre.
* Implementar la metodologia AICLE en diferents matèries i sessions d'aula de forma progressiva.
* Implementar les eines digitals en el desenvolupament de qualsevol proposta i/o activitat d'aula.
Es combinaran sessions teòriques (en les quals es transferiran els continguts teòrics sobre ABP), sessions pràctiques per intercanviar experiències, dubtes i aportacions varies; i sessions personals de cada professor per tal de poder preparar els projectes i dur-los a terme amb l’alumnat.
|
| |
Objectius |
• Transferir els aprenentatges en ABP i AICLE al professorat del centre.
• Iniciar la implementació de la metodologia ABP en diferents matèries, tant de caire lingüístic com no lingüístic.
• Iniciar la implementació de la metodologia AICLE en diferents matèries de caire no lingüístic.
• Incorporar els entorns virtuals d'aprenentatge i les eines digitals en el disseny d'activitats i propostes i projectes d'aula.
• Compartir i reflexionar sobre les experiències, un cop s’hagin dut a terme tant des del punt de vista metodològic (ABP i AICLE) com de Cultura digital docent i de l'alumnat.
|
| |
Continguts |
• Metodologia ABP:
o Què és? Diferència entre projecte i ABP.
o Fases: Elements que ha d’incloure.
o Eines d’avaluació (checklist, rúbriques...).
• Metodologia AICLE:
o Què és? Scaffolding i Taxonomia de Bloom.
o Fases: Elements que ha d’incloure.
o Eines d’avaluació (checklist, rúbriques...).
• Incorporació d'entorns virtuals i eines digitals en el disseny d'activitats per motivar l’alumnat, facilitar l’aprenentatge i millorar la seva competència digital.
• Webs d’interès per la cerca d’activitats en àmbits no lingüístics.
• Language suport (per al treball amb la metodologia AICLE).
• Avaluació de l’experiència. Intercanvi d’opinions i experiències.
|
| |
Formador/a |
Núria Martínez, Jordi Gessé, Àngels Carreño
|
| |
Avaluació |
Participació al 80% de les sessions i realització de les propostes d'aula
|
| |
Requisits de certificació |
Participació al 80% de les sessions i realització de les propostes d'aula
|
| |
E-mail |
crp-noguera@xtec.cat
|
| |
|
|